måndag 27 januari 2014

27. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att spela i ett band…

...så hade hitlistorna sett helt annorlunda ut. Nä, skojar bara. Jag vet inte, rockstjärnelivet har liksom aldrig lockat mig jättemycket. På 80-talet spelade alla i band, så även jag. Det var väl ungefär som i filmen Vi är bäst!. Ingen kunde spela men det gjorde inte så mycket, själva grejen var att ha roligt. Ibland tycker jag otroligt synd om alla som tror att vägen till musik måste gå genom tv och en cynisk Idol-jury.

Men det är klart, med pistolen mot tinningen kan jag väl tänka mig att tralla fram en duett ihop med Bruce Springsteen. Ska det va' så ska det va' rejält, tänker jag mig. Vet ej vad Bruce tycker om detta tilltag, men han lär väl se pistolen, haja läget och langa över mikrofonen. Tror jag åtminstone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar