tisdag 28 januari 2014

28. Kolla! Här är en bok jag vill o-tipsa om.

Jamen den här:


Så djävla boring. En man och hans son lodar omkring i ett postapokalyptiskt Amerika och är på väg bort från ett elände och på väg till något ställe där det möjligen kan bli marginellt bättre, men gissningsvis inte. Alla överlevande är onda. Allt är förstört och nedbränt och grått och kallt och förfärligt deppigt.

Jag trodde att jag skulle gilla den här boken. Jag gillar (att läsa om) misär och socialrealism och grejer. Men det här var bara too much. Sida upp och sida ner med att de bara traskade omkring och knappt sa någonting till varandra och allt var ett helvete. Zzzzzzzz.

Den här boken har fått Pulitzerpriset, så man får väl förmoda att alla inte tycker som jag. Men nu var det ju faktiskt jag som skulle o-tipsa, och det gör jag alltså nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar