tisdag 7 januari 2014

Breaking glass

Skum sak som precis hände: På bordet framför mig stod ett glas som var halvfullt (eller halvtomt beroende på hur man ser det men SKITSAMMA för det är inte det som det handlar om) med vatten. Och så plötsligt så bara sprack det. Klirr, i två delar, över- och underdel kan man väl säga, och underdelen var så pass hög att bara pyttelite vatten rann ut och det var väl tur i och för sig, eller tur vet jag inte, det enda som skulle ha hänt var att bordsskivan blev lite blöt och det är ju förhållandevis lätt att åtgärda. Men hur som helst, ett glas ska väl inte bara spricka sådär? Det var alltså kallt vatten, annars hade man ju kanske anat att det blev någon slags påfrestning när 100 grader Celsius möter rumstempererat glas. Men ett vanligt djävla dricksglas som bara spricker av sig själv utan någon som helst anledning? Nu var det rätt längesen jag såg på skräckfilm, men man börjar ju undra om det inte är något ÖVERNATURLIGT som pågår här.

(Om jag hade bott i Amerika så hade jag kanske kunnat stämma glastillverkaren och blivit ekonomiskt oberoende för resten av livet för tänk om det hade varit ett litet barn i närheten, t ex? Nu var det ju inte det, men TÄNK OM, som en amerikansk advokat säkert hade stått i rätten och brölat ut mot juryn i sin slutplädering. Men tyvärr vet jag inte vem som har tillverkat de här glasen eftersom jag antingen har köpt dom på loppis, alternativt har fått dom av en person som fått/snott (oklart vilket) dom från en restaurang där h*n jobbat tidigare. Och så bor jag ju inte heller i Amerika, så det blir nog till att släpa sig till jobbet på måndag i vilket fall som helst. Bad luck).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar