tisdag 14 januari 2014

14. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att byta liv med någon i en tv-serie…

Shit, det känns som att det är mycket med pistolhot just nu. Och det kanske behövs, för det är väl inte särskilt många karaktärer i tv-serier som är direkt avundsvärda? Antingen är de stora svin, och det vill man ju inte vara, eller riktigt hyvens typer som ändå råkar förfärligt illa ut gång på gång, och det vill man ju inte göra, eller superklantiga som bara ställer till det för sig hela tiden, och sånt vill man ju helst också undvika.

Är ju inte direkt ute efter den typen av spänning i min tillvaro faktiskt. Om mitt liv skulle vara en tv-serie så hade den haft 0 tittare (ungefär som att jag föreställer mig att den här bloggen har cirka 3 läsare) per avsnitt. Jag får nog byta liv med någon som har en rätt så intetsägande biroll och som inte är så viktig att manusförfattarna tycker det är mödan värt att skapa intriger kring den karaktären. Typ: Hawk i Twin Peaks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar