söndag 26 januari 2014

"Undrar om drottningen går hem i pausen"?

Jaha, det var den helgen det. Har precis sett Frankrike krossa Danmark i finalen i handbolls-EM och det var ju...lite trist. När Sverige möter Danmark så grämer man ju nästan ihjäl sig om Danmark vinner, men Frankrike kunde gott åka på däng, tyckte jag. Men mina åsikter har uppenbarligen haft väldigt liten betydelse i detta mästerskap, så de rödvita åkte på storstryk med nästan pinsamma 41-32.

I fredags köpte jag en butternut-pumpa som jag tyckte var rätt liten, men den räckte ändå genom hela helgens meny:
Fredag: Spenat- och fetaostfyllda pastakuddar med ugnsrostad pumpa och sötpotatis.
Lördag: Långkok med högrev, palsternacka, lök, morot och pumpa + ris.
Söndag: Tagliatelle med pastasås av creme fraiche, broccoli, pumpa och kidneybönor.

Allt var smaskens, ska väl tilläggas. DET ÄR JU JAG SOM HAR GJORT RECEPTEN, som Leif Mannerström skulle ha brölat fram med tordönsstämma om det var han som hade stått i köket och slavat, men det var det tack och lov inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar