lördag 25 januari 2014

25. Kolla! Här är en bild från mitt kök.

Jaha, så här ser det ut i mitt/vårt kök när man tar bild en kulen januarikväll med halvdassig mobilkamera. Inte jättestort, min dröm är ett "rustikt lantkök" på sisådär 50 kvadrat med massor av ytor och skåp och lådor och skänkar och grejer. Lär jag aldrig få, men man kan ju få fantisera.
Eftersom vi inte tillhör typerna som tycker att vi måste sätta egen prägel på inredningen så ser köket ut som det gjorde sedan förra ägarna (som idag bor på ålderdomshem) lät renovera det i slutet av 90-talet. Det är inget fel på det även om det kanske inte är mitt "drömkök". Men jag skulle aldrig få för mig att riva ut ett funktionsdugligt kök bara för att jag är "trött på det". Blir väl inte roligare att tömma diskmaskinen bara för att man har flashig mosaik och vitvaror i borstad aluminium, tänker jag mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar