torsdag 16 januari 2014

Tjoho! Min nya kamera!

Kan inte med ord beskriva hur satans nöjd jag är med min nya kamera. Nikon Coolpix S9500 om jag inte har nämnt det tidigare. Den är så liten och behändig att man knappt tror den är på riktigt och bilderna blir kanonbra (enligt mina mått mätt i alla fall och vad fan, det är ju min kamera) oavsett om de är långt borta eller skitnära. Se här:

Okej, det syns ju inte här. Men den här bilden är alltså tagen på
kanske 20 meters avstånd.
SEVCH LP1 RLD N Cerridwen's Remus. My precious.
Och den här på ganska litet avstånd.
Treklöver och smältvatten.
Den här är tagen genom ett fönster. 
Blev lite besviken på att fönsterrutorna inte automatiskt putsades
när jag startade kameran, men man kan väl inte få allt.
Stenknäck på sunkigt fågelbord från Biltema.
I efterhand kunde man skoja till det med festliga specialeffekter.
Stenknäck i "fish eye"-läge.
Blev sugen på att ta tag i min gamla fotoblogg igen. Den har ju legat i träda sedan jag började instagramma för cirka ett år sedan. Eftersom min mobilkamera är rätt kass innebär det att mitt Instagramkonto är fyllt av rätt kassa bilder. Inte för att min fotoblogg är bräddfylld av mästerverk, tvärtom, men...lite bättre än vad en lågbudget-Samsung förmår att prestera borde jag ju kunna åstadkomma. Jag får se hur jag gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar