torsdag 17 november 2011

Sköna hem, my ass.

Sådär. Sommardäck av, vinterdäck på. Det är Patrik som ska ha äran av arbetet, min enda insats var att släpa upp däcken från källaren, lägga dom i Moby Dick, köra Moby Dick till jobbet där Volvon redan stod, lasta ur däcken, ge bilnycklarna till Patrik och sedan fixade han alltihop på nolltid. Vilket är mer än man kan säga att jag gör. Det är inte det att jag inte KAN byta däck, men det tar förfärligt lång tid när jag gör det. Och när nu Patrik är så hygglig och erbjuder sig självmant så är jag inte den som är den.

Återstod nu bara att släpa ner sommardäcken i källaren igen. Vi har en ytterbelysning som lämnar en hel del övrigt att önska, och hade det inte varit för att grannarnas dito är av storleksordningen att den förmodligen kräver en egen driftcell i Forsmark 2 så hade vi nog inte sett ett dyft så här års. Källartrappan, den utvändiga, är ännu mörkare för dit når inte grannarnas mastodontbelysning. Jag var tvungen att gillra upp min mobiltelefon med den inbyggda ficklampan påslagen, på trappräcket för att inte råka trampa på Lynette, paddan som bor där.

Så här är det fan aldrig i Sköna Hem. 

Paddan Lynette. Döpt efter Lynette Scavo i Desperate Housewives,
för hon har också en hel hög ungar. De, paddbarnen,  har dock
flyttat hemifrån nu, så nuförtiden är det ganska riskfritt att
gå i källartrappan eftersom Lynette själv har ett förhållandevis
stillasittande liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar