måndag 21 november 2011

Julen är här, åtminstone i Vittskövle City

Idag när jag körde genom grannbyn Vittskövle City såg jag att de hade fått upp en gigantisk julgran på torget. Eller "torg" är nog att ta i så att man spricker, det är mer som en liten öppen plätt framför pastorsexpeditionen. Men en gigantisk gran stod där i alla fall, med belysning och allt. Mycket stämningsfullt. Tyvärr låg min kamera i bagageutrymmet och jag hade en ogin SUV i ryggen och så var jag svettig och dan efter spinningen och ville bara hem och duscha, men annars skulle jag förstås ha stannat och tagit ett kort på den och spridit lite julstämning, fastän det är mer än en månad kvar till julafton.

Får väl istället slänga in en favorit i repris, en bild jag tog när jag körde genom Markaryd för några år sedan. Jag kan liksom aldrig sluta föreställa mig vilken typ av människor som väljer att ha denna typ av pynt i sin trädgård.

Jul, jul, strålande jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar