torsdag 7 september 2023

Sista vakten

Har läst-om Sista vakten av Stephen King, den avslutande delen i Mr Mercedes-trilogin som jag rekommenderar exakt alla att läsa. Den var inte sämre den här gången, även om jag nu på förhand visste vissa grejer som jag inte riktigt visste första gången.  Nu ser jag verkligen fram mot att få läsa Holly, som enligt Bokus är "på väg" hem till mig. Är med i en Stephen King-grupp på Facebook där vissa kommit en bit på väg in i berättelsen och är lite kritiska, de tycker den är "political" och att Holly inte är riktigt lika "likeable", men det får ju stå för dom. Älskar Holly ooch tycker ofta att Stephen King har en dos samhällskritik i rätt många av sina böcker, så vad de menar med "political" vet jag inte (skummade bara igenom lite snabbt för man vill ju inte få spoilers).   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar