torsdag 14 september 2023

Återuppstånden från de döda

Allt eftersom arbetsdagen framskred igår så mådde jag sämre och sämre. Hade ju dock mitt Viktiga Möte som jag redan bokat om en gång, så nu var det fan i mig bara att bita ihop. Genomförde mötet, åkte sedan hem och lade mig i sängen och sov två timmar. Sen kravlade jag upp och åt lunch för att sedan ligga och vegetera i soffan resten av eftermiddagen. Hade typ 37,9°C så knappt ens feber, men var sjukt trött och hade ont i huvudet. Växlade mellan att läsa Holly och spela Mahjong på telefonen, det var väl ungefär vad jag mäktade med. Gick och lade mig vid halv åtta och sov som en klubbad oxe hela natten. Vaknade när klockan ringde och kände mig  helt återställd förutom att jag fortfarande har ont i armen, men det kan man ju leva med. Men ingen huvudvärk, ingen overklig trötthet och ingen känsla av sjukdom. Gött! Särskilt eftersom det är ridning ikväll och den vill man ju inte missa. Den hemliga personalaktiviteten däremot, den har jag ju tackat nej till redan förra veckan. Blev lite knorr om att det minsann var "obligatoriskt" men eftersom det var så satans hemligt så man inte ens kunde få veta om upplägget var sådant att man kunde vara med en stund och sedan sticka lite tidigare så får det fan i mig vara. Ibland är det skönt att lite ha sin egen firma i firman och inte behöva gå som boskap till en fålla bara för att alla andra gör det. 

Snart är det helg! Förra helgen var det ju fullt upp med hundkapplöpning och hämt av soffa, den här helgen ska vi bara vara hemma och skrota, bortsett från att jag ska äta lunch med min dotter och det yngsta barnbarnet på lördag, plus att vi ska köpa lite nya kläder till honom. Äldsta barnbarnet som är 14 hör av sig ibland och frågar om han kan få ett litet bidrag till kläder eller liknande, men yngsta är inte lika framåt så jag kände att han hade lite på pluskontot som behövde sättas sprätt på. Men i övrigt har vi inga planer förutom förstås att laga mat som innehåller zucchini och/eller mangold eftersom vi har ett kraftigt överflöd av detta just nu. Det är ju rätt angenäma problem att ha. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar