tisdag 16 november 2021

Till stallet istället, v 46 2021, pt 1

Igår var det markarbete mot hoppning och det gick ganska bra, i alla fall bitvis. Hann inte riktigt jobba med den höjda högerhanden (nu låter det ju som att jag rider och heilar samtidigt, det handlar kanske om att höja den 5 cm) men ja, det kändes hyfsat. Vi red en övning som var: trava över bommar på öppna delen av A- respektive C-volten, fatta galopp efter bommarna och sedan galoppera genom två hörnpasseringar, vända snett igenom och hoppa ett litet kryss på medellinjen, eventuellt rätta galoppen, galoppera genom två hörnpasseringar, trava över bommar på öppna delen, fatta ny galopp och galoppera några meter, sedan trav. Det var såklart en nyttig övning för Köttbullen som har såna issues med sina galoppfattningar, och utifrån det perspektivet gick det jättebra, det blev nästan bara fina fattningar. Sen var väl vägen mot det lilla krysset inte mycket att skriva hem om, för där ville hon inte följa den linje jag hade tänkt och en gång blev det missförstånd och hon bröt ut. Men ett par gånger blev det väldigt fina språng där hon riktigt drog upp benen under sig och inte bara klampade i och snubblade fram. Med tanke på att hon har (haft?) norra Europas sämsta koordinationsförmåga så har detta ej varit hennes starkaste gren om man säger så. Så på det stora hela är jag nöjd. MEN efter lektionen fick jag ett riktigt deppigt besked, att Karin ska sluta. Det där händer ju då och då att instruktörer säger upp sig, jag är såklart inte så naiv att jag inte fattar att vi är en arbetsuppgift för henne (om än förhoppningsvis en något mindre jobbig sådan), men det är ju inte ett kall som hon måste följa. Men ja, deppigt, för jag trivs så himla bra med Karin. Nu vet man ju inte hur det blir med något. Det har i och för sig alltid blivit bra när vi har bytt innan, men hur länge varar en sådan svit? GULP. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar