fredag 5 november 2021

Ledig!

Idag har jag En Ledig Dag, den första sedan i somras faktiskt, om man inte räknar lördagar och söndagar men det gör jag inte. Borde kanske göra det för den här hösten har det varit någon form av världsrekord i att boka in grejer på helgerna och denna helg är inget undantag, ska på utbildning om resursstarka hundar hela helgen vilket i och för sig nog blir väldigt intressant men också jobbigt att vara uppbokat 9-17 två dagar i rad när man har en fyrtiotimmars arbetsvecka i ryggen och ytterligare en som väntar. Därav denna ledighet alltså. Borde också lägga detta på minnet, att även om jag gillar att göra en massa grejer så vill jag inte ha varenda helg uppbokad från midsommar till jul, NOTE TO SELF.  

Kom faktiskt ihåg att stänga av alarmet på mobilen igår innan jag gick och lade mig, annars hade det börjat bröla (har Rid över skog som ringsignal, ni vet (eller så vet ni kanske inte, men det är) från filmmusiken till Ronja Rövardotter, fast jag har en cover med Thunderclash som det är lite mer tryck i) klockan 04.00 och jag hade vaknat, och framför allt hade hundarna vaknat och tyckt att det hade varit morgon. Det viktigaste för hundarna på morgonen är att då får man mat. Har de bara fått mat så kan de mycket gå och lägga sig igen och sova till skymningen om inget roligt händer. Men har de väl vaknat och magarna börjat knorra, då är det svårt att få dom att somna om.  
Det var ju lite oklart hur Laban skulle reagera på denna lediga dag, för på helgerna brukar det vara ett himla hålligång på honom. Men det visade sig att han, i alla fall idag, tyckte att man skulle följa de stora hundarnas exempel så när jag hade ätit frukost och tänkte att vi kanske skulle ta en promenad, ja då stod han och pep för att han inte orkade hoppa upp i soffan. Lyfte upp honom och han somnade som en stock. Så här sitter jag nu och har det väldigt bra om jag får säga det själv. Har löst ett korsord, läst lite bloggar och ska snart ge mig i kast med att korrekturläsa en inlämningsuppgift som min omtänksamma dotter skickade så att jag inte ska vara sysslolös. Hehe. 

Sen är planen att jag ska ta en promenad, därefter står följande viktiga grejer på agendan: elda i kaminen, läsa deckare, lösa lite mer korsord, äta lunch, kanske kolla på någon serie? Har börjat kolla på Knutby och den verkar ju lovande. Sen kollar jag på The Squid Game på Netflix, min man har nyligen deklarerat att han inte tänker fortsätta titta "eftersom det där verkar vara en sån där serie som bara pågår i evigheter", oklart vad han grundar det på eller vad det skulle vara för fel på det givet att serien är bra, men det är ju hans bekymmer. Men det betyder alltså att jag kan kolla när jag själv har lust och inte måste vänta in att vi båda är hemma och in the mood för koreanska massmord. 

Fler lediga dagar till folket va? JAMEN DÅ SÄGER VI DET. 

1 kommentar:

  1. Jag är helt klart för! Skulle med glädje utöka antalet till det dubbla varje vecka. Eller mer, om det erbjuds.

    SvaraRadera