söndag 2 december 2018

Besatt

Här kommer en bok som jag troligtvis inte kommer att läsa ut: Besatt av Tara Isabella Burton. Så här stod det om den:

Louise har ingenting, Lavinia har allt. Efter ett slumpmässigt möte utvecklar de två en intensiv och alltmer uppslukande vänskap. Men när Lavinia ber Louise flytta in i hennes lyxiga lägenhet blir skillnaderna mellan dem allt tydligare. Och Louise vill inte länge bara ha allt som Lavinia har hon vill helt enkelt vara Lavinia.

Ja, det började bra. Jag gillade språket och sättet berättelsen är skriven på, det var riktigt bra driv och tempo. Till en början. Men sen började jag irritera mig på karaktärerna, de blev bara mer och mer ointressanta och samtidigt tillgjort fjantiga och boken blev allt lättare att lägga ifrån sig. Gääääääsp, känner jag mest.  Skiter faktiskt fullständigt i hur det går för Laura och Lavinia. Den här boken får en ihopskrynklad vintageklänning av fem möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar