måndag 10 december 2018

Till stallet istället, v 49, pt2

I fredags skulle jag rida igen en missad lektion. Förr fick man rida igen i snudd på vilken grupp som helst bara det fanns plats, men så är det inte längre p g a att det blir rörigt i grupperna när det kommer nya människor hela tiden, plus att jag misstänker att det också blir en massa administrativt pill med det systemet. Så det ersattes med särskilda igenridningstimmar där det finns en pärm med en lista med hästnamn datum och så skriver man sitt namn vid den häst man vill ridas namn och sen åker man till stallet klockan 19.30 en fredagskväll och rider igen. Vi var inte mer än 4 stycken fastän listan hade varit fulltecknad. Igenridningarna går till så att man rider självständigt, i höger varv i ena halvan av ridhuset och vänster varv i andra halvan, och så finns det en ridlärare som säger vad det ska vara för gångart och i övrigt sköter man sig själv. Passade mig FANTASTISKT bra för jag red Pojken (såklart) och då kunde vi jobba med övergångar som han behöver. Sedan var han minsann så lyhörd och fin att han gjorde jättefina galoppfattningar OCH, hör och  häpna, VI KUNDE GALOPPERA PÅ VOLT I HÖGER VARV. Visserligen fick jag peta lite varnande med spöet på ytterbogen och ha ytterskänkeln som ett skruvstäd på den öppna delen, men det gick. Yiiihaaaa. Hoppas det inte var en engångsföreteelse.
Var så HIMLA nöjd att jag åkte hem, duschade, tog ett glas vin, blev trött och somnade i soffan. Ja, men det var ju ändå fredagskväll. Dumt att bryta såna vanor ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar