fredag 21 december 2018

And the gnäll continues

Genomlider just nu en re-make av rotfyllningen som gjordes för några år sedan. Kommer nämligen ihåg att jag, ett par dagar efter att den gjorts, ringde till tandläkaren och påpekade att det om möjligt gjorde ännu mer ont nu och ska det vara så här? (inte sagt med Sverker Olofsson-ton men snudd på). Det skulle det, visade det sig. Det var HELT NORMALT att det gjorde ont efter en rotfyllning, men helvete vilken smärta. Fick ta värktabletter typ varannan timme och hade någon kommit och erbjudit mig en smutsig spruta heroin så hade jag inte backat om jag visste att det hade hjälpt mot denna PLÅGA. Ja, det var då det, men nu är det alltså likadant. Trodde kanske i min enfald att det skulle vara lite lindrigare om man bara rotfyllde en kanal av fyra möjliga, en kanal som dessutom inte ens var inflammerad, men tydligen inte. AJAJAJ vad jag lider. Inte bara i tanden med omnejd utan även i käken, som ju fick vara uppspärrad i en helt onaturlig vinkel hur länge som helst. Det protesterar den mot nu. Tror det skulle hjälpa om jag fick tugga på något hårt, men bara tanken på det får mig att kallsvettas.  Tandvärk är så djävla ovärdigt och inget man gör kan ju liksom avlasta eller lindra plågan. Man kan ju inte ens bita ihop för att stå ut.

Ja, så här kul har jag alltså det såhär i juletider. Denna tand har dessutom sumpat min episka julledighet eftersom jag fick stöka om i mitt schema och flytta på möten och grejer på grund av detta. Idag ska jag jobba hemifrån är det tänkt, men eftersom jag vaknade ungefär varannan timme i natt och fick vackla upp och knarka värktabletter och sedan ligga och vänta på att de skulle börja göra nytta så är jag ju inte direkt på topp om man säger så. JAJA, vi får väl se hur det här går. Ska ju rida i eftermiddag också har jag tänkt, så om inte annat så måste jag hålla ut fram till dess.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar