onsdag 26 december 2018

Till stallet istället, v51, pt2

Tog min sura tandvärk och åkte på årets sista drop in-ridning med Pojken. Det gick bra. Vi red någon slags kadrilj för det har ju alla pippi på såhär i juletider, i alla fall på min ridskola. Det gick rätt så bra fast jag fick vara i par med stallets piggaste häst, vilket kanske inte var a match made in heaven med Pojken. Men det gick ju att snedda lite här och där så att vi ändå hamnade på ungefär samma ställe vid samma tidpunkt. Dessutom: Pojken fattade rätt galopp VARJE GÅNG. I båda varven! Det är riktigt stort för oss.  Sen att han inte kan hålla galoppen speciellt länge, och definitivt inte minska den nämnvärt, är ju en annan sak. Han bara dundrar iväg tills han kommer ifatt en annan häst och sen tycker han att han typ har jobbat klart och så blir det slängtrav. Det får vi jobba vidare på nästa termin.

Nästa termin ja! Då ska ju vår superbra ridlärarvikarie, som vi haft denna terminen, sluta. Det har vi vetat hela tiden så det är inget nytt under solen, fast väldigt tråkigt eftersom det visade sig att hon var typ en av de bästa jag någonsin haft. Då menar jag inte att vår ordinarie är dålig, för det är hon verkligen inte. Men så skulle hon vara tjänstledig och då blev oron stor. VEM SKULLE VI FÅ ISTÄLLET? Jag hoppades på hon som brukar ha drop in-ridningen, för hon är också riktigt bra. Men det blev det inte, utan det blev KARIN. Vår BOOT CAMP-ridlärare som jag tycker är SUPERBRA. Hon slutade i somras för att hon skulle göra något annat, men nu är hon tydligen back in business igen. Det ska bli SÅ kul! Längtar jättejättemycket efter nästa termin, tur att det inte är som förr när hästarna hade typ tre veckors vintervila (och var ASPIGGA när man väl skulle igång med lektionerna igen, det var ALLTID hästar som skenade och folk som ramlade av som mogna frukter första veckan på terminen) utan nu börjar terminen redan vecka ett. Inleder därför med drop in-ridning fredagen efter nyår och sen kör vår grupp igång igen måndagen efter det. Med KARIN. Jiihaaaa.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar