måndag 3 december 2018

Till stallet istället, v 48, pt 2

Var verkligen inte alls sugen på att åka och rida i fredags. Hade haft en rätt så rövig dag på jobbet (och då pratar vi inte enbart om bortforslandet av Tjoffsan) utan dagen fortskred i samma pissiga tecken. Efter jobbet gick jag en runda med hundarna och det blåste och regnade och jag frös p g a felklädd (det är tillräckligt omständligt att släpa med sig ridkläder, jag orkar inte ha med mig 100 andra ombyten till jobbet) och mest av allt hade jag lust att åka hem och lägga mig i soffan och S-U-R-A. Men man ångrar ju aldrig ett ridpass, däremot ångrar man ju alla gånger man INTE kan eller har möjlighet att rida. Så jag pallrade mig iväg och brände av ett svettigt pass med Pojken där vi jobbade med att öka och minska volterna i skritt och trav. Nyttigt och det gick rätt bra, han var fin i formen och kändes rätt lyhörd. Sen skulle vi galoppera i höger varv på en volt, det gick USELT för det gör det just nu, han bara skjuter ut bogen och vill springa rakt fram istället och jag var inte förberedd och hade spöet i fel hand. Var däremot väldigt nöjd med vänstergaloppen, den gick som en dans. Så känslan när jag åkte hem var ändå rätt så på topp.



YAY!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar