onsdag 6 december 2017

These shoes were made for whining

Har ett par Asics gympadojor som jag är mycket nöjd med bortsett från detta: När jag trampar ner med höger fot så hörs ett  pipande ljud. Det är väl någon liten hålighet som egentligen inte ska vara där som luften pressas ur när det kommer tyngd på, tänker jag, så det finns ju såklart en naturlig förklaring till detta fenomen. Men det där ljudet låter EXAKT som när en mus piper. Vet inte hur många gånger jag har stelnat till mitt i steget och trott att nu djävlar är det dags att ringa Anticimex innan jag har kommit på att nävisstnä, det är bara min sko som låter som att den är utsatt för plågsamma djurförsök.

Det trista är när man går runt med andra som man inte känner, till exempel häromdagen när jag hade rundvandring med några Viktiga Människor™ på jobbet och det började låta som en hel muskoloni hade julfest i vår relativa närhet. Är så sjukt svårt att veta om man bara ska låtsas som ingenting och låta Viktiga Människor™ tro att man har skadedjur i lokalerna, eller trassla in sig i en förklaring kring att man har råkat köpa ett par pipande skor (min kvalificerade gissning är dessutom att Viktiga Människor™ inte köper skor av en kvalitet som medför att de piper i falsett för varje steg man tar). Inget av detta känns som ett alternativ för den som vill behålla någon form av värdighet. 
Vad säger egentligen vett och etikett i den här frågan?
Magdalena Ribbing, kom tillbaks, allt är förlåtet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar