måndag 18 december 2017

Enkelstöten

Alltså, är det NÅGON som mot förmodan har missat TV4:s serie Enkelstöten så känner jag nästan att lyllo er som har en så bra serie framför er. När jag var liten såg jag Dubbelstötarna på tv, jag minns den lite vagt som att det var Björn Gustafsson, a k a drängen Alfred i Emil i Lönneberga, som här var en studierektor skulle råna en bank tillsammans med nån annan gubbe, och de klantade till det hela tiden. Måttligt intressant för en 12-åring eller vad jag kan ha varit då, men det var väl en sån där serie som hela familjen samlades kring i brist på annan underhållning eftersom det bara fanns två tv-kanaler. Men Enkelstöten? Den är fan i mig G-E-N-I-A-L. Lotta Tejle och Sissela Kyle är så djävla, djävla bra. Andra roller också såklart (även lite roligt att nämnde Björn Gustafsson dyker upp i en liten biroll), kanske speciellt de två mc-gängs-wannabeerna. Nu är det bara ett avsnitt kvar och det sänds på torsdag. Sen blir det tomt i tv-tablån. SE DEN, är mitt handfasta råd till er som alltså inte gjort det än.  

4 kommentarer:

  1. Jag har inte sett den! men du är person nummer två som säger att jag måste. Bäst att lyda då.

    SvaraRadera
  2. Marsch iväg till tv-fåtöljen med dig människa!

    SvaraRadera
  3. Nja, här far jag nog anföra en avvikande mening. Har visserligen sett den, men tycker bara den är fanig. Hade väl inget bättre för mig antar jag.

    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du måste vara undantaget som bekräftar regeln! :D

      Radera