söndag 31 december 2017

Bygga hönshus - an epic movie part 17

Här kommer väl årets sista inlägg i denna neverendingstory:
 
 
Här har min man mätt och sågat och jag målat dörr- och fönsterfoder.
Ber till Gud att färgen ska räcka så jag slipper åka till färgaffären en
gång till. HATAR FÄRGAFFÄREN p g a extremt dryg personal. Tycker
de beter sig som riktiga översittare och inbillar mig att de hånskrattar i
smyg åt en så fort man vänder ryggen till. Köpa fasadfärg i slutet av
december?  HÖ HÖ HÖ. Typ.
Flyttade sedan undan det gröna. De får passande nog ligga i växthuset
och torka innan det ska målas en gång till. Målade vita knutbräder.
Råkade stänka lite vitt på det svarta golvet som står på tork till vänster
i bild. RÖVEN. Orkade inte ta bilder på de gröna när de har målats
en gång till för de ser i princip exakt likadana ut. Färgen räckte precis.
PUH.
Innertak! Ja, såklart ska de sågas till rätt mått och fästas ordentligt,
inte bara langas upp på hanbanden som min man gjorde för att
få dom ur vägen och lite för att se hur det skulle komma att se ut.
Men den som väntar på något gott får nog så småningom ett innertak.  
Kolla, kolla! En knut har sett dagens ljus. Nu fattas bara tre.
 Ska man summera 2017 års byggprojekt så här långt så har det
varit ...lärorikt. Men framför allt extremt utdraget. Jag trodde på allvar
att hönshuset skulle stå inflyttningsklart under hösten. Så fel jag hade.
I nuläget känns det i alla fall RÄTT realistiskt att kunna säga att
"vi kommer att skaffa höns under 2018". MEN MAN KAN JU ALDRIG
SÅ NOGA VETA.  



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar