onsdag 10 april 2024

We need the ecstasy, the jealousy the comedy of love

Idag tog jag bussen till jobbet, det låter som något man bara gör lite i förbifarten men det är det absolut inte, det känns som ett helt djävla företag varje gång, men igår ringde jag till veterinären för jag tycker att gamla gubbhunden Remus har börjat spy lite väl ofta för att man ska kunna bortförklara det med att han "nog har ätit någon konstigt" och fick tid som idag. Att ta sig till den veterinärkliniken tar en timme från där vi bor och en timme hem igen, men eftersom min man ändå är hemma just nu så fick han ta det besöket. Hoppas nu att det inte är något allvarligt. Han, Remus alltså, är pigg och glad i övrigt, äter med god aptit, hänger med på långa promenader och har rent generellt ett gott allmäntillstånd bortsett från att från att ha haft en plåtmage av rang nu spyr om inte dagligen så i alla fall ett par-tre gånger i veckan och det känns inte normalt. Han är ju trots allt inne på sitt femtonde jordsnurr så det är väl lika bra att kolla upp det och så får man ta det därifrån. 

Igår hade vi tillsynsbesök på jobbet och det gick bra. När tillsynsmyndigheten uttrycker att "det nästan känns lite problematiskt för oss att komma till er för vi hittar ju aldrig någonting att anmärka på" så känns det väl ändå som att man, jag i det här fallet, är hyfsat bra på sitt jobb. Och det gör ju inte precis ont att få bekräftat. Efter besöket åkte jag till ett strövområde, tog av mig skorna och gick barfota på leriga stigar och spirande gräs och bara andades, för det är trots allt en viss anspänning, det är väl inte så att vi omedelbart skulle få packa ihop och lägga ner om tillsynsmyndigheten kommer med någon anmärkning, men tillsynen går ändå ut på att kontrollera att villkoren i vårt verksamhetstillstånd efterlevs, och gör de inte det så kan det i förlängningen innebära att vi inte får fortsätta bedriva verksamheten på det sätt som den görs idag. Så det är rätt mycket som står på spel ändå. 

Efter min lilla promenad fiskade jag upp min man som kommit med bussen och så åkte vi till Hornbach för att titta på en ny duschkabin, vilket inte gick eftersom de "inte hade plats att ha en massa duschkabiner uppställda" så ville man köpa en så fick man antingen köpa en omonterad i blindo eller gå in på deras hemsida. Så det var ju en helt onödig tur. Sedan åkte vi till stallet för att fixa med ridhusets ljudanläggning vilket inte heller gick särskilt bra, och sen åkte vi hemåt, trötta och hungriga. Där gjorde min man det ödesdigra misstaget att börja dividera om att jag inte körde om bilar på motorvägen, vilket jag inte gjorde p g a att det är ett vägarbete längre fram så det är ändå inte lönt eftersom det först är två körfält som ska bli ett och sedan får man mötande trafik en bit innan det blir motorväg igen. Min man menade då på att det var "en massa folk som trängde sig före" men det skiter väl jag i, jag låg i 70 km/h där det var 70 km/h och det kvittar liksom mig om jag har hundra bilar som kör om mig för jag kommer ju inte fram snabbare för det. Sa att jag inte trodde att han skulle uppskatta om jag hade suttit och kommenterat på motsvarande sätt när han körde, men enligt honom så var det i princip DET ENDA JAG GJORDE, det gick liksom inte en kilometer utan att jag påpekade både det ena och det andra och en sån djävla orättvis anklagelse tar jag bara inte och därmed var tjafset igång och varade hela vägen hem. En kväll med finsk stämning följde, fast den blev inte så lång för jag gick och lade mig tidigt eftersom jag var svintrött efter min dag på jobbet. 

Idag väntar ett projektmöte som nog kommer att vara nästan lika ansträngande som gårdagen. Projektet är i en övergångsfas där det snart ska sluta vara projekt och bli implementerat i den reguljära verksamheten och det är en väldig massa diskussioner om och när och hur och av vem. Har haft en lös diskussion med projektledaren om att vi ska ändra min jobbtitel så att det ska framgå officiellt att jag kommer att jobba med detta framöver. Jag har just nu titeln "XXX Manager & YYY Coordinator", och till det skulle det då läggas "ZZZ Controller" eller något sånt, och en så lång titel orkar man ju inte ha, och det är ju inte heller rimligt att ha tusen ansvarsområden. Eller tre då, men det är rätt tunga puckar. Vill bli av med "XXX Manager"-biten, men det blir jag kanske tidigast till hösten. Aja, vi får väl se var vi landar i detta. 



2 kommentarer:

  1. Vi har også vært de eneste som holder fartsgrensen. Alle andre kjører forbi. Men i vårt fall viste det seg at det var feil på speedometeret så vi kjørte ti kilometer under fartsgrensen. Har nok gjort det i et par-tre år, minst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men fram kommer man ändå, förr eller senare :)

      Radera