fredag 19 april 2024

Till stallet istället, v 16 2024, pt 2

Igår gjorde jag misstaget att äta för mycket för tätt inpå ridningen. Eller så djävla mycket var det väl egentligen inte, jag brukar äta typ ett kokt ägg, ett par knäckebrödsmackor och någon frukt men igår kompletterade jag med en rejäl bit cheddarost och en stor näve mandlar. Och detta lade sig som en djävla betongklump i magen och gjorde att jag fick håll när vi galopperade redan i framridningen. Och igår skulle vi galoppera MYCKET, för huvudövningen var att galoppera på båge längs med långsidorna, och vi körde på varv efter varv efter varv, det tog liksom aldrig slut kändes det som. Köttbullen var bra framme i galoppen, men i övrigt kändes hon trött och rätt seg. Är kanske våren, pälsfällningen eller bara allmän lättja, inte vet jag. Efter lektionen skrittade vi ut en runda, det var nog det bästa på hela kvällen, hehe. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar