fredag 12 april 2024

Till stallet istället, v 15 2024, pt 2

Igår var det Köttbullstorsdag vilket känns som evigheter sedan för förra veckan var det ju teori och veckan innan dess avbokade jag p g a trodde jag inte skulle få ihop logistiken med att åka till spårskogen och hinna tillbaka (vilket med facit i hand jag visst hade hunnit, men det kan man ju inte veta innan). Ibland när vi haft lite paus från varandra, Köttbullen och jag, så känns det som att vi, kanske inte precis får börja om på ruta ett, men i alla fall att bandet har backats lite. Men så var det inte igår. Vi red en linje med  volt, skänkelvikning, volt, galoppfattning, volt tillbaka, förvänd galopp på båge och sedan enkelt byte. OCH DET GICK BRA! Ja, inte den förvända galoppen, men det var nog också jag som inte fick till bågen riktigt. Men i övrigt jobbade hon på så himla fint, flyttade sig helt okej i sidvärtsrörelserna, gjorde riktigt fina balanserade galoppfattningar, arbetade bitvis mot något som kan likna form i galoppen. Mot slutet gjorde vi "tian" med halt och igångsättning, detvillsäga göra halt, skritta tio steg, göra halt, skritta nio steg, göra halt, skritta åtta steg osv ner till ett och sedan upp till tio igen. Köttbullen är verkligen inte känd för att vara speciellt lyhörd, men shit vad hon blev på tårna och alert av den övningen! Och trött, mot slutet så kände jag hur hon började bli lite på gränsen till att vilja stå emot så då avslutade jag innan dess för att hon inte ska känna att hon har någon vinst av att börja trilskas. AH. Blev så pepp av detta ridpass! Åkte till stallet som ett vrak och hem som på moln. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar