lördag 6 april 2024

And somewhere on the way you might find out who you are

Ja, mina fredagsplaner som omfattade: jobba, handla, åka hem, promenera med hundarna och sedan vara präktig och koka soppa och steka pannkakor till kvällsmat gick förstås om intet. En ska aldrig räkna ut'et, som Raskens Ida skulle ha uttryckt det. För det första blev jag kvar på jobbet till strax efter 16.00, drygt  när man varit på plats sedan 05.00 men ibland rår man inte över saker. Sen hörde en stallkompis av sig och ville dryfta diverse grejer och det bestämdes hastigt och lustigt att vi skulle ses klockan 17.00, jag var ju ändå i stan så det funkade ju. Åkte och handlade, sedan till stallet, satt väl där och snackade någon dryg timme, svängde sedan inom ett nytt ställe som heter CHOPCHOP ASIAN EXPRESS och där man snabbt och smidigt kunde beställa mat och ta med sig hem och som vi sagt ett bra tag att vi skulle testa, för att ställa sig och koka och steka en fredagskväll när man varit på benen i fjorton-ish timmar kändes helt enkelt inte speciellt lockande. Maten var helt okej, fast lite...snålt? Beställde någonting som hette Spicy Lime Chicken vilket beskrevs som lätt friterad kycklingfilé wokad med färsk lök i en stark sås toppad med krispiga grönsaker och såhär med facit i hand så var det ett antal bitar friterad kyckling täckta med något klibbigt som väl var såsen, plus fyra-fem strimlor paprika och en klyfta lime. Det var rätt gott, men hade gärna sett att det varit mer sås, ungefär en deciliter eller så, för det blev väldigt torrt. Vi kollade på Love is blind USA och dom är ju heeeeelt sjuka i huvudet, var hittar dom alla dessa människor? Hon Chelsea verkar ju i det närmaste psykotisk, galet svartsjuk och ja, klängig var väl ett understatement, fast det var taskigt av Jimmy att säga att han lika gärna hade kunnat vara utan det sex som de haft för att hon ville det. Och det kristna paret som verkade så gulliga gjorde plötsligt slut för att hon inte kände cravings för det sex de kommit överens om att inte ha förrän efter bröllopet, och hallå, Johnny som är så paniskt rädd för att få barn för tidigt att de inte ens kan ha sex? Vi har ju precis sett den japanska versionen av LIB, och där tror jag inte ordet sex ens en gång nämndes, allting var så väldigt artigt och prydligt och tillknäppt, och så kastas man in i den amerikanska versionen där tjejerna har urringningar där halva dom hänger utanför och där det helt ogenerat diskuteras vilka av karlarna som Gud har välsignat med en stor penis.  

På lördagen blev det äntligen VÄDER, 15 grader varmt och sol! Kände verkligen livet i mig på morgonpromenaden med hundarna, det blev nästan 16 kilometer. Körde sedan ett pass pilates hemma, åt resterna från CHOP CHOP ASIAN EXPRESS till lunch och sedan fikade vi utomhus för första gången i år, vilket var ljuvligt. Sedan ägnade jag en god stund åt att packa upp alla böcker som drällt in från Bokbörsen, samt betala för kalaset. Jag är med i diverse hönsgrupper på Facebook, där klagas det både avigt och rätt över när folk skickar avelsägg på posten och inte packar ordentligt. De borde lära av folk som säljer på Bokbörsen för herregud vad de packar, det är som om de skulle sälja Silverbibeln allra minst. Det är omslagspapper och bubbelplast och extra omslag och en skyddande plastpåse om för en pocketbok man köpt för 35 kronor. Visst kan en bok också bli skadad om paketet kastas omkring,  men...ja. LITE överdrivet kändes det nog när jag sedan satt med en hög papper värdig en hel släkts julklappsutdelning. 
Ville inget hellre än att gå ALL IN med mina nya Peter Pohl-böcker, men behärskade mig för jag har fortfarande låneböcker kvar att beta av. Började på en, men den kändes ointressant så den lade jag ifrån mig efter ett tag och började istället laga middag och sen blev det Love is Blind och tidigt i säng (som om jag någonsin var uppe sent, hahaha). 

Söndagen bjöd också på strålande väder, gick min vanliga söndagsmil i bara t-shirt! Kom hem, tränade, stekte pannkakor till lunch, rensade lite ogräs i trädgården till hönsens stora förtjusning. Sen var det dags att susa iväg till stallet för styrelsemöte. Svängde inom ICA Maxi på vägen dit för i fredags när jag kom hem och skulle baxa in matkassar från Willys, kassar från CHOP CHOP ASIAN EXPRESS samt kasse med min tomma matlåda så råkade jag tappa den sistnämnda i golvet och den (matlådan) gick sönder och när jag för ett tag sedan bestämde mig för att byta matlåda från plast till glas så köpte jag bara fem stycken i tanken att de väl skulle hålla i evigheters evighet. Med tanke på att jag gör alla veckans matlådor på helgen och därför måste ha fem stycken (tio om man räknar med min man, men han vill inte ha matlådor i glas och plastmatlådor har vi massor av), så en i reserv hade kanske inte varit så dumt? Nu köpte jag ytterligare tre för att ha lite marginaler, så nu kommer väl ingen någonsin mer att gå sönder tänker jag. Sedan åkte jag till stallet för möte, sen hem och laga middag och ja, sen var det väl i princip läggdags. 

Nu väntar en TUNG arbetsvecka med tillsynsbesök, jobbiga möten plus anställningsintervjuer. Längtar redan till nästa helg, fast då är det konfirmation på lördagen och TRAIL-lopp på söndagen så det lär ju inte bli så värst mycket vila där heller. Aja, det är bara att köra på. 

2 kommentarer:

  1. Jag köpte pussel på Tradera och det var samma där. Jösses vad folk hade paketerat, som om det var en samling kristallglas de skickat istället för tusenbitarspussel.
    Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad konstigt! Pussel och böcker räknas ju inte precis till ömtåligt :)

      Radera