tisdag 27 februari 2024

Till stallet istället, v 9 2024, pt 1

Åkte först till stallet för att ha möte med tävlingskommittén. Började lobba för att "vi" ska ha en Pay & Ride till hösten. Just nu är det bara planerat för en Pay & Jump och en enstjärnig (som förr hette lokal, har såååå svårt att ta till mig de här nya benämningarna) hopptävling i år, men lite dressyr hade väl inte skadat? Hehe. Sen var det ridning och markarbete. Hade Travaren igen, vi red en övning som mycket handlade om att rida över bommar på böjda spår i trav och sedan galopp. Det gick väl ändå någorlunda skapligt, tycker jag. Travaren är snäll och han försöker göra sitt bästa, sen kan ju inte han hjälpa att han inte är så stark och välbalanserad utan att det mer känns som att baxa runt på en Finlandsfärja ibland. Ridlärare A sa att han var en av de svåraste hästarna (av de på ridskolan får man väl anta, tror inte urvalet  gällde all världens hästar) att göra den här typen av övning på, så då får man väl ändå känna sig nöjd att ha lyckats någorlunda. 

Nästa vecka är det hoppning. GULP. Funderade på att utebli, men eftersom vi ska ha nytt möte med tävlingskommittén då så måste jag ju ändå ta mig till stallet. Jag får se. Travaren hoppar bra, så det är inte han, det är jag.  

1 kommentar:

  1. Pa tal om djur: https://www.tv4play.se/video/7d110df50e8fbf326440/kalla-fakta-kamphund-saljes
    /Annika

    SvaraRadera