onsdag 28 februari 2024

Dagen före skottdagen

Ja, nu är det nästan bara all work and no play, för även om jag lyckades skjuta upp deadlinen från det helt orimliga som var idag, till nästa fredag så är det fortfarande djävligt tight. Är inte jättebrydd över mängden data som ska processas för det är ju liksom bara att spotta i nävarna och gräva sig ner i högarna, det knepiga är när jag hittar grejer som inte stämmer och behöver feedback eller mer information. Vissa kollegor är jättejättehjälpsamma, andra...not so much. Men men. Det ska väl gå. 

I måndags hade jag ett såkallat Svårt Samtal™ med en medarbetare. Utan att gå in på detaljer så hade hen inte bara inte levt upp till uttalade krav och förväntningar utan också direkt misskött sitt arbete. Fick dela ut mitt livs första varning till någon, och det var verkligen inte särskilt kul men vad fan ska man göra, man kan ju inte bara blunda för allt utan någon gång får man faktiskt också sätta ner foten och markera att det här är inte okej. Ibland fantiserar man, eller åtminstone jag, om att man bara ska kunna skrika YOU'RE FIRED och peka på dörren och så är problemet löst, men så går det ju inte riktigt till i verkligheten. 
Var rätt slutkörd efter det Svåra Samtalet™, även om det föll ut förhållandevis väl. Jobbade, åkte hem, tränade tabata, gick en promenad, åkte sedan till stallet för först möte och sedan ridning. Igår jobbade jag länge, fiskade sedan upp min man som var i stan på ett ärende och så åkte vi hem gemensamt.  Var så sjukt trött, dels pga en för stunden helt orimlig arbetsbörda, dels för att jag sovit så djävla lite natten till igår. Kvicknade till lite efter en promenad och ett pass pilates och eftersom jag ska på möte ikväll så hade vi bestämt att vi skulle ha vår filmkväll som igår. Kollade på nån film som jag har glömt vad den hette men som handlade om ett gäng avdankade skådespelare från en avdankad science fictionserie och så kom det utomjordingar och ville ha deras hjälp för dom hade sett den serien (som dom kallade "historiska dokument") och tyckte att här fanns det något att lära. Låter ju verkligen B, men utifrån dom förutsättningarna och noll förväntningar så var den ändå inte så dum. Utomjordingarna använde sig av någon slags tal-och-översättningsmaskin och jag höll på att bli galen innan jag kom på varför det lät så bekant, för de pratade precis som han i The Good Doctor. 

Idag är det jobbelijobb för hela slanten och ikväll är det dags för det första styrelsemötet i ridklubben. Det kommer att bli...utmanande, det är ju allmänt svårt för föreningar just nu och ridsporten står lite och väger känner jag. Allt är så djävla dyrt, folk har inte råd och föreningarna tappar medlemmar och därmed intäkter och så finns det inga pengar till någonting och så blir det en ond cirkel av alltihop. Jaja, man kan ju inte bara ligga på latsidan i detta livet. Over & out. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar