tisdag 20 februari 2024

Dagen efter en kväll "på stan"

 Igår fick jag och Jenny äntligen till det och vi tillbringade fyra timmar med att äta, dricka vin och prata oupphörligt på temat Men vad är det för FEL PÅ FOLK? (Rätt mycket, enligt oss). Sen kastade jag en blick på klockan och den var 20.25 och jag fick göra ett snabbt val: antingen ta bussen 20.35 och vara hemma till strax efter läggdags, eller ta nästa buss en timme senare och vara hemma typ 22-ish. Bestämde mig snabbt för alternativ A och hastade iväg för även om vi hade parkerat oss på Bishops tvärs över gatan från stationen räknat så är det ju inte som att bussar och tåg väntar på en. Sen visade det sig att bussen inte gick från sin vanliga hållplats för där höll dom på att fälla träd så det blev några sekunders panik innan jag hunnit lokalisera var det var någonstans. Bussarna utgår från olika lägen och det finns absolut ingen logik i hur de är placerade. Min buss brukar gå från läge G, nu skulle den gå från läge A och det visade sig vara hållplatsen bredvid. Som i min värld borde vara F eller H om man ska följa alfabetet, men det tycker tydligen inte Skånetrafiken är någon sport utan de strör ut bokstäverna lite hur som haver. 

Kom hem strax efter 21, duschade och gick och lade mig. Känner mig lite seg idag trots uteblivet nattsudd plus att vi inte på något vis var drängfulla när vi skildes åt, men man tål ju inget nuförtiden. Har en helvetes massa jobb framför mig, så det är väl bara att köra så det ryker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar