fredag 11 december 2020

The time is out of joint, O cursed spite, that ever I was born to set it right

 Alltså det där med att jobba international kan ju ha sina sidor. Häromdagen skulle jag boka ett möte nån gång i mars. Satte mötestid 10-13 för att alla skulle kunna, men då gick inte det för någon skulle vara i USA då, och då skulle den personen få börja klockan 4 på morgonen. Det ska ju fan att försöka organisera någonting när folk inte kan hålla sig inom tidszonerna. 

Och idag skickade jag en mötesförfrågan till en kollega i England och tänkte till att de ligger ju en timme före oss (eller efter, beroende på hur man räknar. Jag tycker det är före när klockan är 7 där och 8 här, men det finns ju dom som tänker precis motsatt.) så jag satte mötestid till kl 11.00 så det inte skulle bli för tidigt. Fick till svar att då kan inte jag, kan vi ta det kl 11.00 istället? Haha. Jaha, men då fick det väl bli klockan 12.00 svensk tid då. Kunde inte med att vara så anal så jag hänvisade till att det är lunch då, you know the Swedish fika, it is very important for our business? Svarade jag alltså inte utan ändrade bara mötestiden från 11.00 till 11.00 i ett parallellt universum.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar