onsdag 8 april 2020

Våren är här, väl

Får nog uppdatera gårdagens Robinson-inlägg nu när jag sett ikapp. Men alltså Hasse, utslagen av en 69-årig tant när det bara gäller att hålla en pinne. Alltså, inte "bara" som i att jag hade klarat det, dör ju mjölksyredöden av all statisk muskelverksamhet som pågår i mer än 10 sekunder, men han är ju ändå nåt himla MMA-proffs? Kan han ens visa sig ute efter detta?
Och den här djävla Nina då, som går emot det som gruppen bestämt och tar tillbaka Raymond, som INGEN i laget (utom hon) ville ha tillbaks? Tycker det var rätt kul det här när hon inte fattade hur man skulle sätta ihop den där kräftburen eller vad det nu var utan trodde att det skulle vara som en öppen cylinder, och Cruise sedan sa: "Om du någonsin känner dig dum Mattias, så ska du tänka på detta". Elakt men jätteroligt. Fattar sen inte varför det INTE blev ett ramaskri när det visade sig att Nina "gjort en kupp" och tagit tillbaka Raymond, utan att alla helt plötsligt skulle ta honom i hand och hälsa välkommen tillbaka och sådär, med start av Katarina av alla? Jätteskumt, men det kanske blev sånt djävla hallå att de fick regissera det lite? Hade jag varit med där så hade jag 1. klöst ögonen ur Nina eftersom hon gjort precis tvärtemot vad alla andra i gruppen ville, och 2. klöst ögonen ur Raymond eftersom han är ett sånt himla as. Ja, kanske inte klöst ögonen ur bokstavligen då, men ni fattar. Hade nog aldrig fixat att vara taktiskt trevlig som Mattias och Cruise försökte sen. Och den där lama Fabian, han verkar ju vara både jagsvag, nojig och pissdålig som ledare. Vad för typ av läkare är han egentligen, där kan man väl inte hålla på och oroa sig för allt hela tiden, och sen ska man väl dessutom vara chef och då funkar det inte riktigt att titta med ledsna hundögon och bli ledsen så fort man upplever att andra sätter lite press på en? Nä, bu för Fabian. Hejar nu på Cruise, Jonas, Christove eller Michael. Men det kan säkert ändras.

Jobbar hemma idag, en medarbetare i mitt team är sjuk så jag erbjöd mig att åka till jobbet och stötta upp lite, men det behövdes inte. GÖTT. Tog några timmar ledigt i förmiddags och åkte och tränade spår med Tage von Ärthjärna. Har jobbat MYCKET med motivationen och tyckte nu senast att han nästan blev lite störd av att det ideligen låg burkar med kattmat i spåret. Så idag testade jag att lägga ett helt vanligt appellspår, med en pinne på första sträckan, en på andra och en i slutet. Och det gick faktiskt SUPERBRA på både första och andra sträckan. Han tappade lite fokus ibland, men det gick bra att bara ta in honom och starta om DIREKT, innan han hunnit låsa sig på allt det där som han registrerar i ögonvrån och som får honom att glömma vad han egentligen håller på med. Sen missade han slutet, men det var nog lite mitt fel också som gick och tittade efter var pinnen var istället för att titta på honom.  Note to self: markera slutet ordentligt nästa gång.
Sjukt nöjd med detta. Också nöjd med att en träningskompis hade tagit med sig kaffe och kakor och att vi kunde sitta i solen med detta medan spåren låg till sig. En mycket välinvesterad förmiddag måste jag säga.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar