onsdag 17 juni 2015

Dictatorship of the world

Idag fick jag och Micke i uppdrag att skriva en gemensam rapport kring ett jobbproblem. Grupparbete är kanske min sämsta gren EVER, men Micke och jag har jobbat ihop i 15 år och är som ett gammalt gift par vid det här laget, och han är tack och lov rätt så överseende med mina mindre charmiga sidor. För det kanske inte är så man gör på jobbet (eller för den delen i ett äktenskap), att man kommer in och ser att en kollega har påbörjat något och sen bara: Men herregud, utläggningsrapport är ett ord, ETT ORD! Och så har du stavat fel däruppe, och du kan inte använda ordet "tvärbindning" när vi inte är säkra på att det är det som är orsaken, näe Micke, FLYTTA PÅ DIG! och sen fick stackars Micke stå bakom mig medan jag satt vid hans skrivbord och skrev och klagade på att han hade ett ergonomiskt tangentbord så att tangenterna inte satt på samma ställen som jag var van vid.

Blir kanske inte precis Årets Anställd för den här insatsen. Men rapporten blev i alla fall bra.

Mvh Ödmjuk_68:a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar