tisdag 12 augusti 2008

Youve got to make such a noise to understand the silence

Idag besökte jag en verkstad för att hämta en grej som varit där på lagning. När Micke var där för ett tag sedan så skulle en av de anställda visa någonting på deras hemsida, och då råkade Micke av en händelse lägga märke till att någon varit inne och surfat på rätt obskyra sajter.

När jag kom till verkstan idag fick jag stå och vänta en stund medan karlarna stod och jobbade klart i sitt anletes svett. Det var alldeles tyst, och jag kände att jag kanske borde säga något för att lätta upp stämningen. Jag är rätt dålig på kallprat, och den enda mening som spontant svävade upp i mitt huvud var Okej grabbar, vem av er är det som brukar surfa på brutalsex.com?

Men jag lyckades besinna mig. Att tiga är guld, som det brukar heta. Egentligen borde jag sluppit betala bara för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar