måndag 18 augusti 2008

I väntan på Godot, eller vad fan ska jag vänta på honom för?

Nu har OS pågått i evigheter och jag har fortfarande inte sett en enda minut. Och då räknar jag mig ändå inte som direkt ointresserad. Eller jag har åtminstone inga aversioner. Fast därifrån till att sitta hypnotiserad framför tv:n och följa försöksheat efter försöksheat i simning är steget tydligen väldigt stort.

Men nu när Sverige gått vidare ur gruppspelet i handboll känner jag att det är läge att börja engagera sig. Det enda jag kräver är att någon talar om för mig exakt när matcherna börjar. För det framgår inte av tv-tablån, och mitt intresse för OS är inte så stort att jag känner för att slötitta på 4 timmars tråktennis i väntan på något bättre. Hur svårt kan det vara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar