måndag 18 augusti 2008

Mjölken var både gul och blå

Idag fick jag ett kinesiskt jobbmail som avslutades med Best regards and wish that the Sweden National Olympic Team get very good rank in the Olympic Games!  Det tycker jag var lite rart. Här skulle man kunna invända att det är lätt att kosta på sig när man har vunnit så sabla många medaljer själv. Men ändå. Fast jag vet inte riktigt hur man återgäldar en sådan här artighet när allt det här med Kina och OS har blivit så värdeladdat och liksom kontroversiellt. Ska man gratulera till goda prestationer, men tänk om de tror att man är satirisk och tar illa upp istället? Jag får nog suga lite på det här först innan jag fortsätter odla relationerna med Himmelska Fridens Torg.

Sedan fick jag ytterligare ett jobbmail, den här gången från en skotte. Han skrev bland annat If you have any more problems, please don’t hesitate in asking me. I am always here to help you. Det kändes lite som att var beredd att stötta mig i livets alla skeden, även privat, och vara en ständigt flödande källa av goda råd och single malt. Jag tror även att man hade kunnat tonsätta detta mail och göra en country & westernlåt av det.

Jag riktigt känner hur mild i själen jag blir av sådant här. Mer artighetsmail till folket, tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar