torsdag 16 november 2023

Hello from the other side

I tisdags var jag och vaccinerade mig, åkte hem, gick en promenad, struntade i att träna utan lade mig i soffan och kollade på Ondskan på TV4 Play. Oklart varför, för jag gillade inte boken och jag gillade inte filmen heller och jag är inte så säker på att jag gillar den som tv-serie. Alltså, det är ju en väldigt tragisk berättelse och det är välspelat och snyggt gestaltat och så, men jag får samma tanke som när jag läste boken och såg filmen: hade det varit på riktigt att folk hade fått så mycket stryk så hade dessa personer varit medvetslösa, hjärnskadade och till och med döda, sen får Jan Guillou säga vad han vill.  

Igår hade jag ju som sagt tagit ledigt. Vaknade efter sovmorgon med diffus värk i kroppen, gick upp och åt frukost, släppte ut hönsen i trädgården, tog en liten promenad med hundarna som bara var jobbig och inte det minsta lustfylld. Kände mig  lite febrig och det var ju förväntat eftersom jag blev det förra gången också och det var ju därför jag hade tagit ledigt istället för att gå upp i ottan, åka till jobbet och lida mig genom dagen. Hade väl förvisso kunnat sjukskriva mig istället, men nu gjorde jag inte det. Låg i princip hela dagen i soffan och kollade på Girls som min man köpt på dvd-box till mig eftersom vi inte längre har HBO. Det kändes som en lagom nivå på stimulans. Var trött och hade ont i huvudet, men jag hade ju inte ett enda måste på hela dagen så det var inte så illa ändå. Sov en stund på förmiddagen och en stund på eftermiddagen, gick och lade mig 19.10, läste en kvart, somnade sedan och vaknade som en ny människa lite innan klockan ringde i morse. Och nu slipper jag väl förhoppnnigsvis att få bältros, så det får det absolut vara värt. Känner rätt många som haft bältros och det har inte varit någon sinekur om man säger så. Känner dock inte en enda som har vaccinerat sig förutom jag. 

I helgen bestämde jag och min man att vi skulle avsätta en dag i veckan, onsdagar bestämde vi, till att titta på film eller någon serie. Vi är så dåliga på att göra saker ihop i veckorna, vi kommer hem från jobbet och så gör var och en sitt och det är väl egentligen inget fel på det, men NÅGON kväll kunde man ju anstränga sig för att skapa lite vardagsmys och nu hade vi planerat att se Harry Potter. Fick dock skjuta fram premiären av vår mitt-i-veckan-filmkväll eftersom jag kände att jag inte skulle kunna hålla mig vaken. Men nästa vecka så. 

Idag är det först jobb, sen ska jag hem och städa och sedan är det ridning. Ska försöka hinna med att svänga inom bibblan också. Snart kommer vi att få meröppet, då kommer bibblan att ha samma öppettider som Konsum, minus vissa timmar på dagtid då det är skolbibliotek och då har allmänheten inte tillträde. Nu brukar det av någon anledning alltid komma sms att jag har böcker att hämta på tisdagar, men då är det stängt. Igår orkade jag inte gå dit, så då får det bli idag fastän det alltid blir skitstressigt pga att de bara har öppet mellan 14-17 så jag kan inte ta det på väg hem från jobbet för då har de inte hunnit öppna än, så då får det bli på väg till stallet och då är det precis innan de stänger. AJA, I-landsproblem va? Men det ska bli fint med utökade öppettider och att man kan gå dit på helgen till och med. 

2 kommentarer:

  1. Betalar du för tv4play+?
    /Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Jag skaffade C More för att kunna se "Händelserna på hästgården", sen tyckte jag det var najs att kunna se grejer utan reklam och nu har C More på något vis "blivit" TV4+.

      Radera