onsdag 19 oktober 2022

Let there be traffic light, pt 2

I somras skrev jag om trafikljuset utanför McDonalds som inte riktigt fungerade som det skulle, och har därför vareviga morgon fått stå och vänta en visserligen liten, men ändå orimligt onödig stund varje morgon (orimlig pga att jag oftast är helt ensam där så dags). Men nu har detta (kanske?) blivit fixat? För i morse lyste det med ett härligt stadigt grönt sken och det var bara att blåsa (i blygsamma 40 km/h) förbi. Kände ändå att det gav en känsla av ökad livskvalitet. 

För att kompensera så är det vägarbete på min väg till och från jobbet, så där är det just nu såna där tillfälliga trafikljus eftersom ett (av två) körfält är avstängt. När jag körde hem från stallet i måndags kväll stod jag - och jag överdriver inte - i över 5 minuter och väntade på grönt ljus. Under dessa minuter kom det tre eller fyra mötande bilar, så det är ju inte som att det är rusningstrafik och milslånga köer som motiverar den här ORIMLIGA väntetiden. Men när jag körde till jobbet igår morse så var trafikljuset avstängt? Eller hade det slutat fungera? Tryckte gasen i botten, för det är ju en viss onödig spänning att köra på en väg där ett (av två) körfält är avstängt och det i en kurva med lite skymd sikt så man inte riktigt vet om man får möte eller ej. Men det gick bra. När jag körde hem var det åter i bruk, så jag lär väl aldrig få varför det var igång 21.15 på måndagskvällen, avstängt 04.40 på tisdagsmorgonen och sen igång vid 14-hugget på tisdag eftermiddag. I morse var det i alla fall borttaget, så nu hoppas jag på FLYT framöver. Både i trafiken och annorstädes. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar