onsdag 15 maj 2019

When Alzheimer goes marching in

Igår åkte jag och köpte ett nytt lås till skåpet i stallet och sedan vidare till stallet för att låsa nämnda skåp. Tänkte på vägen dit att om jag träffade Karin så skulle jag passa på att fråga henne lite om upplägget inför höstterminen. Den första jag träffade var Karin. Vad vi pratade om? Inbrottet, behandlingen av Pojkens strålröta, vädret och att man generellt är för dålig på att dricka vatten när det är varmt.
Nyss skulle jag fixa en kopp te. Letade både länge och väl och på alla möjliga ställen efter min kopp. Som jag två minuter tidigare, när jag satte på vattnet, hade ställt bredvid vattenkokaren med en ny tepåse i så att det bara skulle vara att hälla upp och gå och sätta sig. JODÅSÅATT. Det går tydligen bra nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar