tisdag 28 maj 2019

Till stallet istället, v22, pt1

Vet inte om det blir någon "pt 2" denna vecka, är ledig på fredag och då kan jag tycka att det kan vara lite jobbigt att ha en tid att passa sådär mitt på blanka eftermiddagen. Plus att jag inte tyckte det var så kul i fredags. Men det kan jag ju hålla lite öppet, det är ju grejen med drop in.
Igår var det kul i alla fall. Och jobbigt. Vi red i paddocken, jobbade med 10-metersvolter i skritt och trav. Och det är ett snärj när 10 personer ska volta samtidigt och inte krocka. Men det gick bra. Pojken kändes först seg och lite stel, sedan lossnade han i galoppen och jobbade på i superfin form och jag hade kunnat galoppera i TIMMAR, men då var det ju dags för övningen. Han spjärnade emot en del i högervarvet, konstigt för jag upplever att det är vänster som är hans stela sida, men så var det i alla fall, och en gång blev han förbannad när vi skulle galoppera på kvartslinjen och han ville glida ut på spåret samtidigt som det kom en häst bakom. Men det var bara en liten tendens till att vilja bocka, inget mer och det gick bra. Sen skulle han och en ponny till ner till den hagen som är absolut längst bort från stallet, men då tiggde vi oss till att få skritta ner barbacka. Har nog inte ridit barbacka sedan någon gång på det tidiga 90-talet, så det var ju en upplevelse. Mysigt, speciellt som Pojken nu äntligen har börjat få lite ryggmuskler. När han kom till stallet var han ju som en planka, men nu är han faktiskt superfin. SÅ NÖJD. M.v.h ponnytjej_68:a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar