måndag 5 februari 2018

TV-serier jag följer just punkt nu

Tänkte att jag måste göra en sammanställning över serier som jag/vi följer. Tack vare alla play- och streamingtjänster som finns så kollar jag nästan aldrig på tv i veckorna utan kör ett massivt uppsamlingsheat till helgen istället. Men bara för att allting alltid finns tillgängligt och för att man inte längre hänger upp en viss  veckodag på ett visst program så verkar det som att det inte går att ha vad man följer i huvudet, ibland får vi liksom sitta och dumstirra ut i luften för att komma på svaret på frågan som lyder: Vad kollar vi egentligen på?

Min tv-lista, utan inbördes ordning:

Bron (Saga! Say no more).

Mandelmanns gård (älskar Gustav och Marie, kanske Marie något mer än Gustav. Eller kanske snarare hur TV4 framställer Gustav, tror inte han är så speedad exakt hela tiden i det verkliga livet faktiskt).

Bonusfamiljen (men herregud vad alla är KLANTIGA HELA TIDEN. Psykologparet, spelade av Ann Petrén och Johan Ulvesson, är bäst).

The Walking Dead (känns som att jag står och harvar och inte kommer vidare, är så DJÄVLA trött på Negan och hans gäng att jag lite har tappat sugen).

Fargo, säsong 3 (inte lika bra som 1 och 2 men fortfarande bättre än filmen).

The Good Doctor (har bara sett första avsnittet. Lite för mycket amerikanskt sjukhussåpa och förutsägbar handling, men jag känner så för Shaun. Får typ moderskänslor och gråtsyndrom så fort han är i bild).

Sveriges Mästerkock (har ingen favorit än, utan tycker mest att alla verkar dryga och störiga utom Lotta (och Simon, men han åkte ju ut nu), men hon känns ju å andra sidan lite väl för mycket åt det labila hållet, vi får väl se hur det utvecklar sig).

Ozark (lite halvseg men duger att kolla på i brist på annat. Saker alla vet men som dom inte fattar i Ozark: tvätta inte pengar åt knarkkarteller. Det går nästan aldrig bra för dom som gör det, det är sen gammalt).

Kockakademin (såg första avsnittet igår och kände att HERREGUD VILKA SPÅNKORGAR DET FINNS. Fattar inte grejen med matlagningstävlingar i allmänhet och varför man ska slå knut på sig själv för att vinna att "få" ett stressigt jobb med pissiga arbetstider och dålig arbetsmiljö i synnerhet. Och den här Jureskog, VEM ÄR HAN? Aldrig hört talas om. "Han har visst gjort en hamburgare åt McDonalds" sa min man. Wow vilken merit då. Hur svårt kan det vara med tanke på att slutresultatet är någon som vilken ungdom utan matlagningsmeriter som helst kan slafsa ihop på mindre än en minut?).

Weeds (började kolla på den i helgen, kanske sist av alla i hela världen. Okej än så länge, men inte mer än så. Man anar ju vartåt det ska barka hän. Saker som man lärt sig av Breaking Bad, Sons of Anarchy med flera: håll inte på och sälj knark. DET GÅR ÅT HELVETE. Kom ihåg var ni hörde det först).

På spåret (är väl kanske ingen tv-serie men ändå ett måste. Förre veckan vrålade jag fram både Quito och Kiruna jättelångt innan någon annan ens kommit på tanken, känner mig som ett djävla GENI)

Game of Thrones (vi ser den för andra gången och det är fan så mycket enklare när man vet vilka alla är. Har sagt det förut och kan säga det igen, det är MINST en släkt för mycket i den serien. Och då dör de ändå som flugor).

Better Things (både gillar och inte gillar den. Gillar karaktärerna och dialogen och miljöerna, men ibland är det ju faktiskt inte mycket till handling).

I-M-P-O-N-E-R-A-N-D-E lista om jag får säga det själv.

2 kommentarer:

  1. Bron:
    Saga, jag skulle älskat att ha arbetat med henne. Inget jävla skitsnack, pang pa rödbetan bara. Och trots att jag inte är överförtjust i barn (inte alls faktiskt) blev jag ledsen när hon valde att göra abort. Vagar man hoppas att de far ihop det igen och hon blir gravid en gang till?

    Mandelmanns gård:
    Far motvilligt halla med om att det är svart att sluta titta, trots att jag irriterar mig pa den gulliga stämningen. Allt är sa jävla puttenuttigt och perfekt. Men alla djurprogram star pa min lista.

    Bonusfamiljen:
    Ser den men kan verkligen inte identifiera mig med nagon i serien. Petra Mede är bra.

    The Walking Dead:
    Inte min grej.

    Fargo:
    Ingen aning vad den handlar om.

    The Good Doctor:
    Ja, känner samma sak. Vill se mer.

    Sveriges Mästerkock:
    Tittar med ett halvt öga.

    Ozark:
    Nix, aldrig hört talas om.

    Kockakademin:
    Tänkte kolla, men avstar nog efter din recension.

    Weeds:
    Naja, inte sist i världen. Ar inte överförtjust i den typ av serier, sa den hoppar jag.

    På spåret:
    Kunde jag ocksa!

    Game of Thrones:
    Aldrig sett även om det snackas mycket om den. Nog inte för mig.

    Better Things:
    Nix, vad är det?

    Annika


    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade GÄRNA haft Saga som kollega, tror vi hade blivit ett skitbra team. Jag tyckte också att aborten kändes tråkig, förstår logiken men det blev ju så fel...(haha, vad man engagerar sig i påhittade människors öden).
      Better Things är en HBO-serie som handlar om en kvinnlig skådespelerska som lever ensam med sina tre döttrar i...ja, någonstans i USA. Lite vardags- och relationsproblemsdramakomedi, typ.

      Radera