söndag 4 februari 2018

Snödepression

Jaha, där fick väl jag  för att jag nöjdade mig över att det hade varit en grön vinter. IN YOUR FACE, vrålade Kung Bore och daskade ner en decimeter tung blötsnö över mitt kungarike. Fy fan så bittert och deppigt. Nu i veckan som kommer ska det dessutom bli 10-15 minusgrader på nätterna, så det här vita täcket kommer väl att ligga kvar till påsk eller så.

Deppigt var ordet, sa Bull. Och nu är helgen slut och en ny mastig arbetsvecka tornar upp sig som ett oöverstigligt berg. Tycker helt orimligt synd om mig. Igår hade jag dessutom ont i huvudet exakt hela dagen, från det att jag slog upp ögonen till det att jag gick och lade mig på kvällen. Så bortkastat, orkade typ inte göra någonting på hela dagen. Känns som att någon har SNOTT en ledig dag för mig och det känns djupt orättvist. Idag mår jag bra, men har då fått skotta snö och pulsa genom drivor och bli blöt om smalbenen istället för att trippa fram bland vintergäck och snödroppar. Har dessutom fått NOLL gehör för mitt gnäll eftersom alla verkar tycka att det är så härligt och "det blir mycket ljusare". NEJ, DET BLIR DET INTE ALLS. En bajskorv som man målar med vit färg är ändå en bajskorv om ni frågar mig. Over & out från den här härligt positiva människan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar