torsdag 22 februari 2018

Effektiv OS-bevakning

Jag är ju inte jättemycket för vintersport, så det är ju inte som att jag sitter klistrad framför sändningarna i Pyeongchang. Såg damernas skidstafett och någon halv period av Damkronornas match mot Finland tillsammans med barnbarnen i helgen, men annars klarar jag mig finfint utan att ha sett en sekund av OS. Är definitivt inte så fanatisk som en kollega till mig som tog ledigt igår eftermiddag för att kolla på Tre Kronors kvartsfinal mot Tyskland, men jag fick minsann en maffig matchupplevelse ändå. Satte mig i bilen och började köra mot den hägrade thaimassagen och då stod det 0-0 enligt radiosporten. Innan jag hann ur stan (som inte är så stor) så stod det 2-0 till Tyskland. Sen var jag på massage i 90 minuter, när jag satte mig i bilen för att åka hem så gastade radiosporten om att nu skulle det minsann bli förlängning och Gud vad starkt av Sverige att hämta upp och göra 3-3 på ordinarie tid. Sen började matchen och så tog det väl en minut och 28 sekunder eller något sånt och sedan drämde Tyskland in pucken i mål och matchen var över och Tyskland var i semifinal och Sverige fick packa ihop och åka hem. Effektiv lyssningstid kan ju inte ens ha varit fem minuter av detta drama slash fiasko. Det var som ett skickligt ihopklippt referat. Vältajmat om jag får säga det själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar