måndag 26 februari 2018

Jag är medveten om att ordet "sjukt" används väldigt många gånger i detta inlägg

Sladdar in i februaris sista vecka med monsterförkylning i kombination med något som de på radion muntert trumpetade ut som NATIONELL ISVECKA. Detvillsäga, nu ska det vara minusgrader i hela landet hela den här veckan. Man kan ju verkligen hålla sig för skratt när man hör sånt. Här i södern var det förvisso "bara" åtta grader kallt i morse, men det räckte och blev över för mitt vidkommande. De där larmrapporterna om sjuka hus, där man isolerat till vansinne för att få det varmt och skönt och istället fått problem med fukt, mögel och dålig inomhusmiljö, är någonting som åtminstone vi kan bläddra förbi med gott samvete eftersom man hemma hos oss skulle kunna ställa upp en manskör att brista ut i "Vårvindar friska" för att illustrera det rådande inomhusklimatet. Bortsett från att nu är det snåla vintervindar som drar genom rum och ben och märg. Tur man har sina kaminer säger jag bara. Är så sjukt trött på vintern nu. Är även sjukt trött på min följeslagare förkylningen, som jag mot min vilja har umgåtts med med hela helgen utan någon synbar förändring. Det är kanske inte rimligt att tro att man ska bli frisk på tre dagar, men jag vill ju inbilla mig att jag ändå har ett rätt så bra och effektivt immunförsvar, så det kan väl sätta igång och jobba undan i detta nu. Har nämligen sjukt mycket att göra på jobbet den här veckan så det är verkligen inte läge att ligga hemma i soffan och glo på Netflix och äta halstabletter, vilket är vad jag helst av allt vill göra*. Tycker så extremt synd om mig själv denna dag. Buhu.



* Och ja, ja, ja, jag vet att man inte ska gå till jobbet när man är sjuk, men jag har a. eget rum och b. håller mig mest för mig själv som den osociala fan jag är, plus c. ingen annan gör mitt jobb när jag är borta och nästa vecka är lika späckad den. Är ju heller inte extremt ansträngande att sitta vid ett skrivbord. Nästan som att ligga i en soffa, försöker jag intala mig i alla fall.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar