torsdag 8 februari 2018

Dark

Får lägga till en ny serie på tv-serie-listan: DARK. Netflix langade fram den till mig "eftersom du tittade på Stranger Things". Vet inte riktigt vad det är för algoritmer som styr det där med att streamingtjänster erbjuder förslag på saker man ska ta del av baserat på saker man tidigare tagit del av. En gång i höstas stod jag till exempel och målade fasadbräder till hönshuset och lyssnade på någon låtlista på Spotify. När låtlistor på Spotify tar slut börjar Spotify själv brodera fram fortsättningen baserat på den tidigare listans innehåll. Vet inte vad det säger om dom ELLER om mig, men det som Spotify den gången krystade ur sig åt mig var ENBART låtar med manliga svenska deppiga medelålders artister. Typ Mauro Scocco, Plura och Ulf Lundell. Herregud så mycket ensamhet och tungsinne och regntungt mörker och höstlöv som virvlade runt i dessa texter och där stod jag och hade fullt med målarfärg på händerna så det var inte direkt läge att börja pilla på skärmar för att få fram något muntrare.

Jamen DARK i alla fall. Vi såg första avsnittet igår och den verkade lovande. Och ganska lik Stranger Things så här långt i alla fall, men det gör ju absolut ingenting. Det är ju lite jobbigt att den är på tyska i och för sig. Kan cirka noll ord tyska, vilket innebär att jag måste sitta på helspänn med ögonen klistrade mot textremsan hela tiden. Är också lite jobbigt med pilotavsnitt där cirka tusen karaktärer, som är ganska lika varandra, ska etableras.  I alla fall för mig som är ansiktsblind. Men det ger förhoppningsvis vad det lider.

1 kommentar: