tisdag 20 februari 2018

Till stallet istället, v8, pt1

Jaha, så var årets första hopplektion tillika första hopplektionen i nya gruppen överstökad. Jag är ju numera bara måttligt förtjust i hoppning, och då är ändå Bulldozern otroligt okomplicerad plus vi hoppar inte högt, men jag känner ändå nu att det är skönt att det är över för den här gången. Om man ville kunde man få "extended version" av ridlektionen och rida en halvtimme längre, men det erbjudandet avböjde jag. Var fullt nöjd med att rida fram, hoppa fram och så hoppa själva övningen. Den gick väl okej, men det var lite svårt med tempot. Bulldozern brukar ju ligga på som SATAN när det vankas hoppning, så igår tog jag inget spö eftersom jag tänkte att det verkligen inte behövdes. Gillar ju inte ens att rida med spö, men får nog acceptera att Bulldozern är en sån som behöver att man åtminstone har det i handen, för igår kändes hon i det närmaste slö. Hoppningen gick bra, men sträckorna emellan lämnade väl en del övrigt att önska ifråga om tempo och galoppfattningarna var riktigt vidriga. Obs, använder aldrig spöt annat än till ett försiktigt pet som nog är i samma hårdhetsgrad som när en fluga landar. Men det räcker uppenbarligen.

Nästa vecka är det teori. Ska bli spännande att se vad teori är i den här gruppen. I förra gruppen var det mest pyssel och snack. Här kanske det blir SERIÖST? Sådär så att man ska prata om till exempel hjälpgivning i vissa rörelser och sätta ord på det som man knappt vet hur man gör. Gulp. Aja, det blir nästa veckas bekymmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar