söndag 4 februari 2018

Till stallet istället, v5, pt 2

Vi kämpar på med "trappan", jag och Bulldozern, och i fredags kändes det bitvis riktigt bra. Bitvis inte så hemskt bra i och för sig, men det kan man ju välja att bortse från. Problemet med skänkelvikningarna är att Bulldozern är lite för kvick med att gå före med bakdelen och jag är lite för långsam med att parera, och när jag sedan parerar är hon lite för kvick att reagera på det och sedan är vi i regel i slutet av linjen och så är det bara att börja om från början igen. Men IBLAND tycker jag att jag får till det så man får väl leva på de sekunderna. I fredags fick vi dessutom till flera RIKTIGT bra galoppfattningar, varav en där hon riktigt satte in bakdelen under sig så att det kändes som att vi flög (ej så smickrande som det låter för jag var inte riktigt med på den explosiviteten så jag tror man kunde se hela Skåne mellan mig och Bulldozern, men det var ändå häftigt).

Oroväckande dock, att ridläraren såg lite sådär finurlig ut och sa något i stil med att "ja, vi får väl se när jag sätter dig på en annan häst". Jajaja, jag vet att det är utvecklande att rida olika sorters hästar, men jag GILLAR ju min Bulldozer. Aja, vi får väl se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar