torsdag 5 januari 2017

Tips till Google angående det här med riktad reklam

 Okej, alla har väl varit med om fenomenet: man googlar någonting, och vips så "råkar" det dyka upp reklam för just det lite här och var på ens internet. Störigt, men inte livshotande så att säga. Vad som är VÄLDIGT störigt är att man kanske googlar någonting EN gång och sen förföljs man av denna reklam i månader. Kollade till exempel upp vissa grejer i samband med att jag skulle köpa ett tennisracket till Adrian i julklapp, detta var kanske i början av november eller så, och jag får fan i mig mer riktad reklam kring tennisrelaterade produkter än vad BJÖRN FAKKING BORG borde få. Så mitt tips till Google är att införa en slags funktion där man kan kryssa i "tack, nu har jag köpt den här produkten/läst den här boken/sett en här filmen och blir bara irriterad om ni fortsätter att bombardera mig med reklam för den". VAD SA NI NU DÅ, GOOGLE? Var det inte en jättefantastisksuperduperidé så säg, va? Jamen varsågod, den bjussar jag på. Alla kommer att älska er/mig för denna funktion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar