torsdag 6 september 2012

They turn to their leaders for help and guidance and then the system wins again

Vill börja med att tala om att den rätta lösningen på veckans STEG FÖR STEG-tävling i Vaken i P3/P4 är Kaliningrad. Kom ihåg var ni hörde det först.

I övrigt är jag rätt så förundrad över att jättemånga människor säger saker i stil med "Jag vet inte vad jag ska ta på mig, jag har ingen riktigt bra höstjacka" (eller: sommarkläder, vårskor, vinterstövlar, whatever som är aktuellt). Som om årstiderna är någon nyhet som aldrig förr har inträffat. Vad hade man på sig för ett år sedan? Eller är det bara jag som är så djävulskt snål att jag sparar och använder mina kläder år ut och år in? Konsumtionssamhället står och faller uppenbarligen inte med mig.

Och så tycker jag att det är svindumt att Erikshjälpen här i Ankeborg bara har öppet två dagar i veckan. För det är alltid så att jag tänker "imorgon är det onsdag, DÅ ska jag svänga inom Erikshjälpen på vägen hem". Och nästa gång den tanken poppar upp är det typ torsdag. Och Erikshjälpen på en lördag, nja, det är väl ungefär lika upphetsande som mellandagsrean. Massor av folk och 99 % av dom är idioter. Tack, men nej tack. Sorry, välgörenheten. Eller ja, det är ju kanske mest jag som lider av detta i och för sig.

1 kommentar:

  1. Det är inte bara du. Jag är går med samma kläder år ut och år in. Ibland, när _till och med jag_ inser att någonting är pinsamt ute, lägger jag undan kläder/skor ... Nu har jag för all del hittat klädinsamlingar där inte alla intäkter från de insamlade kläderna tycks gå till några rika chefer, så aningens större omsättning har jag på kläder. Men ... visst behöver man flera uppsättningar av "bra att ha om vi ska måla om-kläder"?
    /Har jag berättat att jag jobbar med reklam? (=borde kanske klä mig lite hippt:-)

    SvaraRadera