måndag 24 september 2012

Ny vecka, nya tag

Helgen försvann i trötthetsdimma. Igår var jag knappt utanför dörren på hela dagen, bortsett från en tur till havet på förmiddagen. Men hela eftermiddagen låg jag i soffan och slötittade på hela veckans repriser på 112 På Liv Och Död. Eller om det var hela månadens repriser, det var väldigt många avsnitt i alla fall. Dumsurfade lite, bakade bröd, lagade sjukt god mat (ugnsbakad lax under täcke av phildadelphiaost med tomat och pesto, egenodlad potatis, sås baserad på örter, creme fraiche och vitt vin. Gott så det knullade i truten, som vi brukar säga), men på det hela taget var det en väldigt stillsam dag.

I lördags hann jag i alla fall hem till veckans reprisavsnitt av Ensam Mamma Söker. Att jag kan ha missat denna serie är för mig, och förmodligen många andra också, en gåta. Alltså HERREGUD vilka spån. Jag är full av intryck, men de far liksom omkring som i en virvelvind av förundran och låter sig inte fångas lättvindigt. Jag återkommer i ämnet när allt har lagt sig lite. Det är lite mycket nu nämligen. Idag ska jag på massage efter jobbet. Sedan ska jag på tävlingslydnadskurs med Remus. Därefter rallylydnadskurs med Remus. Imorgon ska vi bowla och åka Segway med jobbet på jobbet och efter jobbet, och på kvällen är det avslutning på Hildings valpkurs. Så jag återkommer kanske på onsdag eller så. Om inte annat för att rapportera om hur det är att åka sån där rikemans-rullator, det kan ju bli en spännande upplevelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar