söndag 9 september 2012

A road trip to Kaliningrad

Hahaha. Som av en händelse så kom jag på min man med att sitta och slöglo på ett program på tråkkanalen Axess som handlade om Kant. Immanuel Kant, den gamle tyske filosofen som ingen på jobbet ens hade hört talas om när jag namedroppade honom häromdagen.  Nu kunde jag titta upp från det jag höll på med och helt ledigt säga: Kant? Filosofen? Ja, han var ju från Kaliningrad. Eller Ostpreussen hette det väl på hans tid. I alla fall är universitetet i Kaliningrad uppkallat efter honom, det heter Immanuel Kant Baltic Federal University. Och så nickade jag lite jojo-så-är-det-aktigt och återgick till att kolla folks vidriga statusuppdateringar på Facebook.

Känns ju alltid skönt när lite värdelöst vetande som man snappat upp utmed vägen (i det här fallet efter en tvångsgoogling efter förra veckans svar på STEG FÖR STEG i Vaken i P3/P4) kan komma till nytta. Åtminstone så länge man har det i någorlunda färskt minne och kan briljera. HA! HA! HA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar