onsdag 26 september 2012

Lunchrusning

Idag gjorde Sabina och jag ett nytt försök att springa på lunchen. Förra gången gick det nämligen inte speciellt bra eftersom Sabina fastnade i ett möte och det gissningsvis inte är jätteschysst om man lämnar ett möte med några långväga leverantörer med ett Nä men ni får ursäkta, nu är det dags för mig att ta en liten joggingtur. Ni kan väl skriva på de här avtalen så länge? Men idag kom vi alltså i väg, och allt gick mycket bra, trots regn och rusk. Fast det gillar ju jag. Och det var jätteskönt att springa med någon som höll ungefär samma tempo som jag själv, istället för att bara se några ryggar försvinna i fjärran för att sedan åter möta sina så kallade löparkamrater när de kommer rosiga och nyduschade från omklädningsrummet när man själv precis har släpat sig i mål och är cirka halvdöd.

Så jag är nöjd. Bedömde att vår runda var lite drygt 4 km, men nästa gång har Micke lovat att jag ska få låna hans smartphone som har en APP som mäter distans med hjälp av gps-koordinater eller svart magi, jag vet inte vilket, så om den går att lita på så får vi det svart på vitt. Eller kanske till och med i färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar